Klant aan het woordJe auto verkopen? Dan denk je waarschijnlijk al snel aan ikwilvanmijnautoaf.nl. Opgericht in 2006 en binnen enkele jaren uitgegroeid tot hét online platform voor de in- en verkoop van tweedehands voertuigen. Ikwilvanmijnautoaf.nl bemiddelt tussen particulieren en RDW-erkende dealers die via hun platform dagelijks biedingen plaatsen. Het hele verkoopproces vindt online plaats. En ook voor vragen en advies kunnen klanten zowel online als telefonisch bij ikwilvanmijnautoaf.nl terecht. Om de continuïteit te waarborgen, was het bedrijf op zoek naar een betrouwbare en snelle zakelijke glasvezelverbinding. Op het hoofdkantoor in Enschede werken ruim 80 medewerkers. Naast Nederland is het bedrijf ook actief in België en Duitsland. In vijftien jaar tijd hebben meer dan 80 miljoen mensen de virtuele weg naar de internationale formule van ikwilvanmijnautoaf gevonden. |
Een goed werkende internetverbinding is cruciaal ‘Onze bedrijfsvoering is in grote mate afhankelijk van internet en connectiviteit’, vertelt Robbert Müller, IT-manager van Dealerdirect, het bedrijf achter de website. ‘Bereikbaarheid is dan ook ontzettend belangrijk. Als we niet bereikbaar zijn, kunnen we niet gebeld worden, liggen alle in- en verkopen stil en hebben we ontevreden klanten. We waren dan ook op zoek naar een betrouwbare partner die ons een snelle, veilige en vooral stabiele infrastructuur kon bieden’. TReNT bood hiervoor een ideale oplossing: twee fysiek gescheiden tracés naar een knooppunt van NDIX (in datacenters Previder PDC2 te Hengelo & Equinix te Enschede). ‘Bij de offerte ontvingen we ook een .kmz bestand (Google Earth file). Zo konden we direct zien dat de routes ook daadwerkelijk geografisch redundant van elkaar lopen, zonder kruisingen. Die transparantie hebben wij zeer gewaardeerd’, vertelt Robbert. De aanleg van de glasvezelverbindingen is in volle gang en worden eind dit jaar opgeleverd. Meer weten? Kijk op: www.ikwilvanmijnautoaf.nl |