Klant aan het woordVan elektronische patiëntendossiers tot digitale zorgplanbesprekingen: de digitalisering in de gezondheidszorg zorgt voor een grote afhankelijkheid van ICT-systemen. De digitale data moeten 24 uur per dag, zeven dagen per week continu beschikbaar zijn. Dat maakt de rol van netwerkinfrastructuur cruciaal. Liemerije koos daarom voor de robuustheid van het toekomstbestendige glasvezelnetwerk van TReNT. |
Netwerk- en informatiebeveiliging binnen de zorg“Onze taak is om onze medewerkers zo goed mogelijk te ondersteunen en te faciliteren zodat zij de beste zorg kunnen bieden. Maar ook netwerk- en informatiebeveiliging worden steeds belangrijker. We werken tenslotte met medische cliëntgegevens die niet op straat mogen komen te liggen en uit handen van (cyber)criminelen moeten blijven. Maar bovenal mag de continuïteit van onze zorg niet in gevaar komen. Met de dark fiber verbindingen van TReNT hebben we gekozen voor een veilige bouwsteen voor onze ICT-omgeving. Door de directe verbindingen tussen onze locaties zijn we verzekerd van een exclusief, stabiel en veilig privé-netwerk. We hebben ook bewust gekozen voor eigen infrastructuur. Ik ben namelijk van mening dat dat noodzakelijk is voor de continuïteit en beschikbaarheid van onze dienstverlening”, vertelt Patrick. |
Tevredenheid over TReNT
Dat de overstap van een relatief simpele glasvezelverbinding van een mainstream provider naar een dark fiber glasvezelverbinding de juiste is gebleken, blijkt wel uit het feit dat Patrick aangeeft uitermate tevreden te zijn. Mede door het feit dat ze in ruim 2,5 jaar nog nooit een dag eruit hebben gelegen.
“Daarnaast merk je echt dat jullie werken vanuit de klant. En dat lijkt allemaal zo gewoon: jullie ‘nuchtere, no-nonsense, we doen gewoon wat we afspreken-mentaliteit’ maar ik weet inmiddels maar al te goed dat jullie de positieve uitzondering in de markt zijn.”
“En mochten we ergens niet helemaal tevreden over zijn, dan pakken jullie dat ook professioneel op. Zo was de stoep niet helemaal netjes teruggelegd. Hierover heb ik contact gehad met jullie projectleider en de volgende dag was het opgelost. Zulke dingen kunnen voorkomen, maar het is maar net hoe een bedrijf daarmee omgaat en oplost. Ik zeg ook altijd: wat standaard goed gaat, daar wordt de relatie niet beter van. Maar de dingen die mis zijn gegaan en die je samen weet op te lossen, maakt de relatie beter. Dat is de verdiepingsslag.”
Meer weten over Liemerije? Kijk op: liemerije.nl