Klant aan het woordDe samenwerking tussen NDIX en TReNT heeft een bijzondere geschiedenis. Jarenlang deelden we namelijk het kantoor met elkaar en groeiden samen op als broers. Beide ondernemingen groeiden echter hard en in 2016 besloten we dan ook uit elkaar te gaan. Nou ja, uit elkaar: TReNT is verhuisd naar een naastgelegen pand, dus even een kop koffie doen bij de buren gebeurt nog regelmatig. De nauwe samenwerking is altijd gebleven. Waarom? Vanwege de duidelijke scheiding tussen beide ondernemingen. Waar TReNT de glasvezel levert, biedt NDIX de belichting van deze vezel en een koppeling naar ICT-dienstaanbieders via haar digitale marktplaats aan. “We vullen elkaar juist aan en versterken elkaar”, geeft Jeroen van de Lagemaat, algemeen directeur NDIX, aan. |
Uitdagingen voor de toekomst
“De uitdaging voor ons en voor de hele markt, is: hoe positioneer je het product glasvezel in de zakelijke markt nu het een ‘normaal’ product is geworden”, vertelt Jeroen. “Hoe weet je je plek vast te houden en te versterken. Ik ben van mening dat kwaliteit op lange termijn altijd de beste weg naar de toekomst is. ICT wordt alleen maar belangrijker en dus is de kwaliteit van levensbelang voor bedrijven en instellingen. Ook van de verbindingen die daarvoor nodig zijn.” En een tevreden klant loopt niet weg, aldus Jeroen. “Ook al is het bij een andere partij een dubbeltje goedkoper, onze klanten weten dat ze bij ons kwaliteit krijgen. Zo bellen wij de klant zodra er een storing is in plaats van dat de klant ons belt. Die ambitie moet erin zitten. En als je als leverancier dat vertrouwen kunt uitstralen dan is de prijs minder belangrijk. Zo merken wij dat we geen klanten kwijtraken aan de prijsvechters onderaan de markt. Dat geeft aan dat wij op de goede weg zitten.”