TReNT Glasvezel bestond in 2019 20 jaar en dat werd gevierd met o.a. een jubileummagazine. Het artikel met de organisatoren en instellingen waaraan wij verbonden zijn leest u hier. Van cross tot kunst!TReNT laat zich zienOp veel evenementen, variërend van sportgala’s tot popfestivals en andere manifestaties, is TReNT aanwezig. En niet louter en alleen omdat events en activiteiten steeds afhankelijker worden van optimale verbindingen. Ook vanuit een maatschappelijk verantwoorde houding is TReNT erbij betrokken. De organisatoren en instellingen zijn er zonder uitzondering dankbaar voor. “Ze zijn betrouwbaar en onmisbaar.” De Zwarte Cross Een feestelijke relatie van TReNT is de Feestfabriek, de organisator van onder meer events als de Zwarte Cross en Mañana Mañana. “TReNT levert als partner de glasvezelverbindingen en is tevens ‘Hospitality’ partner: ze ontvangen hun relaties op de Zwarte Cross”, vertelt Annelies Goldenbeld van de Feestfabriek. Met de fysieke glasvezelontsluiting voor de Zwarte Cross is de organisatie in staat om het mobiele dataverkeer via public WiFi af te handelen. Annelies: “Daardoor is iedereen, van bezoekers tot crew en organisatie tijdens het evenement mobiel bereikbaar.” En dat gaat uitstekend want in de zes jaar waarin wordt samengewerkt is er nooit een verstoring geweest in de dienstverlening. “Als dienstverlener is het een partij waarmee goede afspraken te maken zijn. Ook in een omgeving, die maar enkele weken in het jaar zeer hoog beschikbaar moet zijn”, aldus Annelies Goldenbeld. “En bovendien is er met TReNT altijd een open, professionele en prettige relatie.” Twentse Ondernemers Sociëteit Van de groene akkers van de Zwarte Cross naar het delicate grasveld van de Grolsch Veste. TReNT laat zich hier zien in de TOS, de grootste businessclub in en om het speelveld. Voorzitter Coen Brinkman van de Twentse Ondernemers Sociëteit: “TReNT is een zeer gewaardeerd lid binnen de TOS. Een partij die zich verbonden voelt met de club, die goed gebruikmaakt van ons netwerk en graag relaties meeneemt. Kijk, je zoekt binnen je netwerk, ook als TOS, altijd mensen en bedrijven die een toegevoegde waarde hebben. Dat geldt voor TReNT. Ze zijn er altijd, ook op de soosavonden, ze laten zich zien en horen en zijn voetbalfans. En het zijn ambassadeurs voor ons. Dan ben je een mooi TOS-lid, zeg ik dan altijd.” |
"TReNT is een zeer gewaardeerd lid binnen de TOS, een partij die zich verbonden voelt met de club."
door Coen Brinkman
FBK Games Hans Kloosterman is Meeting Director van de FBK Games, het jaarlijkse atletiekfeest in Hengelo. Dit sportgala behoort tot de World Athletic Continental Tour en heeft daarin de status goud. Hiermee behoort het evenement tot de twintig belangrijkste wedstrijden op de kalender van de internationale atletiekfederatie. Dat stelt eisen, zegt Kloosterman. “En zeker eisen aan je verbindingen, die al jaren verzorgd worden door TReNT. Dankzij hun kunnen we communiceren met de buitenwereld en dat moet ook. Er zijn tijdens de Games zo’n honderd journalisten aanwezig, waaronder veel fotografen. Die hebben bandbreedte nodig want ze willen niet drie uur wachten voor ze een foto kunnen uploaden!” Het hoort bij het internationale cachet van de FBK Games, vervolgt hij. “Deze faciliteiten moet je voor elkaar hebben als internationaal sportevenement, daar word je op beoordeeld.” TReNT is een professionele en flexibele relatie. “Ze zijn betrokken. Ook in ander opzicht, want ze nodigen hun relaties uit voor de FBK Games. En ja, ook dat doen ze heel professioneel.” Military Boekelo-Enschede Een ander sportevenement waar TReNT onmisbaar is geworden, is Military Boekelo-Enschede. En ook hier is er sprake van een langjarige relatie. Voorzitter Robert Zandstra van het grote paardensportevent: “Destijds heeft een samenwerking met Het Stedelijk Lyceum en TReNT ertoe geleid dat we een van de eerste buitensportevenementen waren met een glasvezelverbinding. Na de verhuizing naar het nieuwe hoofdterrein hebben we dankzij TReNT een volledig sluitend glasvezelnetwerk kunnen realiseren”, vertelt Zandstra. “Een State of the Art infrastructuur. Met diverse livestreams, live tv-uitzending, nationale en internationale mediakanalen, ruim tweehonderd persaccreditaties en ruim honderd IT-werkplekken is dit gewoon nodig. Dat kan niet zonder glasvezel.” Robert Zandstra omschrijft TReNT als een betrouwbare en onmisbare partner. “Het bedrijf is gegroeid en dankzij hun diensten hebben wij als internationaal event ook stappen kunnen zetten. Het is mooi dat je zo samen bent opgegroeid. TReNT is dan ook een gewaardeerde partner.” |
"Na de verhuizing naar het nieuwe terrein hebben we dankzij TReNT een volledig sluitend glasvezelnetwerk."
door Robert Zandstra
Kunst in het Volkspark TReNT heeft een sociaal gezicht. Betrokken bij de maatschappij en ook cultuur. Daar weet Rene Polman als voorzitter van de jurycommissie van het evenement Kunst in het Volkspark in Enschede alles van. “TReNT is al een aantal jaren een trouwe sponsor.” Kunst in het Volkspark is een culturele traditie en trekt ieder jaar weer tienduizenden bezoekers. Het is daarmee het grootste eendaagse evenement in de stad. "Niet dat het makkelijk is om het financieel rond te krijgen", zegt Polman. “Het is altijd wel sappelen om sponsoren te krijgen, maar TReNT is er telkens bij. Wald Been is iemand met hart en ziel voor de regio. Bovendien denkt hij ook mee, komt met ideeën die hout snijden.” Sponsoren zijn voor Kunst in het Volkspark nodig. “En niet alleen voor het geld. Je wilt ook dat de sponsoren betrokken zijn, support geven. Een sponsor als TReNT staat achter ons, dat merk je.” Rijksmuseum Twenthe en De Museumfabriek Tot slot van al deze getuigenissen het absolute culturele epicentrum van Twente: het Rijksmuseum Twenthe en de Museumfabriek. Een bolwerk van kunst en cultuur, geschiedenis en educatie. Met een enorme eigen collectie, bijzondere exposities en een allesomvattend historisch overzicht van de ontstaansgeschiedenis van Twente. Frans Schuitemaker is hoofd Commerciële Zaken. “Er ligt een verbinding van TReNT tussen het Rijksmuseum en de Museumfabriek. Je hebt bandbreedte nodig want de collectie is gedigitaliseerd en dat zijn enorme bestanden.” Maar naast leverancier van dark fiber levert TReNT ook een belangrijke actieve bijdrage, vervolgt Schuitemaker. “En niet actief in de zin dat ze kunstaankopen meefinancieren. Maar wel organiseren ze activiteiten rondom onze exposities. TReNT neemt dan entreekaarten af voor relaties om een bezoek te brengen aan het museum. Prachtig, want het Rijksmuseum Twenthe is een sterk cultuurmerk en TReNT benut dat.” In de Museumfabriek worden 25 nieuwe thema’s gerealiseerd. Een van die thema’s is de kleur wit, zegt Frans Schuitemaker. “Daar zie je dus de samenhang die met wit te maken heeft. Dieren die wit zijn, wit koraal, zout, trouwjurken. En er is een verbinding met de techniek. TReNT heeft voor die thema-expositie een model van glasvezel gemaakt. Daarmee kun je zien dat er verschillende gradaties wit doorheen gaan. Dat is typisch TReNT: een betrokken sponsor maar ook een sympathieke partner.” |